fredag 11 mars 2016

Upplevelsegrupp 13 vecka 1

7 – 11 mars 2016
Tisdagen den 8 mars var det dags att åka ner till stationen för att hämta upp deltagarna i den nya gruppen. Gruppen är den 13:e sedan starten 2014. Tiden går fort!
 
Fotspår i snön
Vi åkte till vårt lilla Mejeri för att göra i ordning frukost och sedan bestod nog resten av tiden av en del information och en massa prat från min sida. De första dagarna kommer att gå åt till att lära känna varandra. Informationen är till stor del en repetition av den information vi gav under torsdagens informationsmöte för de nya deltagarna. Det är mycket information att ta in i början så av erfarenhet så vet vi att det inte skadar att repetera flera gånger.
Den första dagen var snart avslutad. Riktigt Hjärtligt Välkomna önskar jag alla i grupp 13!
 
Blomster i växthuset
Onsdagen så kom Carina med oss från stationen. Carina är arbetsförmedlaren i vårt team. Frukost blev det först och sedan en trevlig samvaro runt frukostbordet där Carina också hade möjlighet att informera om hennes roll och vad som kommer att ske när det gäller träffar med henne och planeringen av arbetsprövningsplatser.
Vi åkte sedan alla till Malma Gård där Ingalill Lindström, en av arbetsledarna på Malma Gård väntade på oss för att visa oss runt på gården och berätta lite om vad som finns där. Blir nog fler besök skulle jag tro.
Härlig vårsol
Torsdagen följde Camilla med mig i bussen ner till stationen för att hämta gruppen. Väl i Mejeriet så hjälptes vi alla åt att fixa frukosten. Vi pratade om ditt och datt under frukosten. Diskat blev det. Sedan så förflyttade vi oss in till vårt lilla vardagsrum. Det var dags för det första grupsamtalet och då var även jag med. Brukar vara med första och sista gången. Där emellan så tycker jag att Camilla kan få rå om gruppen helt själv.
 
Jag har hört att det varit lite tröttsamt de första dagarna. Många intryck! Då passar det väl bra med några dagars vila innan vi tar i tur med vecka 2 och vad det kommer att innebära.
 
 
En trevlig helg önskar jag er alla!
 
Gret-Lis