måndag 28 mars 2016

Upplevelsegrupp 13 vecka 3

21 – 25 mars 2016
tre kransar...

En krans...
två kransar...


Vecka 3 och veckan innan påskhelgen. Måndag Mejeriet som vanligt och efter frukosten så var det dags för Camillas gruppsamtal. Vad det handlade om den här dagen vet jag inte och det är inte så viktigt att veta. Det viktiga är att deltagarna har en bra samvaro som grupp och med Camilla. Camilla har ju olika teman varje gång och det kanske inte alltid följer en viss ordning. Nöjda verkade dom i alla fall även om det tar på krafterna.

På tisdagen så hämtade jag deltagarna och vi åkte till Malma gård med den medhavda frukosten. Det var Ingalill som tog hand om gruppen. Jag var tvungen att infinna mig på annat ställe.

fyra kransar...
             
                         fem kransar...
sex kransar...
Efter frukosten så gjorde gruppen påsk kransar som dom kunde ta med sig hem. En av deltagarna tog foton på de kransar som gjordes. När kransarna var klara och det var dags att åka hem så skjutsade Ingalill dem.
Tack Ingalill för en bra dag!
            
Onsdagen hade vi ingen aktivitet så vi hoppar direkt till Skärtorsdagen. Vi åt frukost och det blev en lite annorlunda frukost. Påsk frukost med potatis, ägg och sill. Hade kokat och gjort klart hemma på morgonen.
Potatisen var fortfarande lite ljummen. Vi hade också en som fyllde år den här dagen så då fick det bli en kombinerad Påsk och Födelsedagstårta. Stort Grattis! Hoppas att resten av dagen blev riktigt lyckad.
...och tårta!

Måste erkänna att jag varit väldigt dålig fotograf den här veckan. Veckans dagbok får inramas av i huvudsak bilderna på kransarna som blev gjorda.
Nu är det som sagt Påskhelg! Fyra dagars ledighet väntar oss.

En riktigt Glad Påsk önskar jag er alla!


Gret-Lis